Łuków

CODEWEEK w łukowskiej „Czwórce”

Region Wt. 03.11.2020 15:30:00
03
lis 2020

Uczniowie najmłodszych klas ze Szkoły Podstawowej nr 4 w Łukowie wzięli udział w Europejskim Tygodniu Kodowania. To inicjatywa promująca programowanie i umiejętności cyfrowe wśród uczniów.

EU CODEWEEK czyli Europejski Tydzień Kodowania odbywał się w klasach I – III od 10 do 25 października. Jak czytamy w nadesłanej do nas relacji, w erze cyfrowej każdy uczeń powinien znać podstawy kodowania, rozwijać myślenie obliczeniowe oraz uczyć się jak rozwiązywać problemy. Nauka kodowania pomaga uczniom zrozumieć otaczający nas świat, który ulega ciągłym zmianom, uczy stawiania pierwszych kroków w tworzeniu treści cyfrowych. Programując dzieci zaczynają lepiej rozumieć otaczający ich świat, a także mają większe szanse na odniesienie sukcesów w nauce.

Podczas trwania akcji uczniowie klas pierwszych kodowali jesienne obrazki drzew, listków i zwierzątek leśnych na zajęciach kółka plastycznego, czytelniczego i w świetlicy. Dodatkową atrakcją było kodowanie na ekranie komputera z jesienią w tle. Klasy drugie kodowały matematycznie – ćwicząc dodawanie i odejmowanie dzieci tworzyły jesienne ilustracje. Rozszyfrowywały także hasła przyrodnicze i nazwy zwierząt leśnych. Uczestnicy Koła Młodych Plastyków kodowali jesienne drzewa. Klasy trzecie w ramach jesiennej akcji wkroczyły w świat programowania w formie matematycznej zabawy. Kreatywne myślenie oraz umiejętności analityczne pozwoliły wykorzystać kodowanie podczas nauki tabliczki mnożenia i dzielenia.

Prace uczniów po odkodowaniu i pokolorowaniu ozdobiły sale lekcyjne i korytarze szkolne. Dzieciom bardzo podobały się takie zajęcia przygotowane przez wszystkich wychowawców i prosiły, by powtarzać je częściej. Organizatorkami szkolnej edycji akcji Ewa Ścioch i Monika Wolanin-Drozd.


zdjęcia: SP nr 4
AKup [MSz]

Nasz reporter jest do państwa dyspozycji:
Anna Kupińska
+48.509310762

0 komentarze

Podpisz komentarz. Wymagane od 5 do 100 znaków.
Wprowadź treść komentarza. Wymagane conajmniej 10 znaków.