Łuków

Półtora tysiąca ton azbestu zniknie z terenu gminy Łuków

Region Czw. 18.09.2025 08:27:28
18
wrz 2025

Z terenu gminy Łuków zniknie półtora tysiąca ton materiałów zawierających azbest. Ich odbiór i utylizacja będzie odbywać się przez najbliższe cztery lata. Pieniądze na to zadanie gmina otrzyma w ramach projektu „Lubelskie bez azbestu”.

Urząd Marszałkowski w Lublinie przeznaczył w sumie 80 mln zł z Funduszy Europejskich dla Lubelskiego na projekt pod nazwą „Lubelskie bez azbestu”. Duża część tych środków, bo ponad 66 mln zł trafi do samorządów miejskich i wiejskich z terenu województwa lubelskiego. Umowy o partnerstwie są właśnie podpisywane. W środę 17 września umowy podpisali przedstawiciele samorządów z sześciu powiatów: bialskiego, łukowskiego, radzyńskiego, parczewskiego i włodawskiego oraz z powiatu grodzkiego Biała Podlaska. Odbyło się to w obecności wicemarszałka Marka Wojciechowskiego w gościnnych progach magistratu w Radzyniu Podlaskim.

Umowę o realizacji projektu „Lubelskie bez azbestu” podpisał m.in. Mariusz Osiak, wójt gminy Łuków. Opiewa ona na 1,2 mln zł. Wkład własny gminy to zaledwie 15 procent. W ramach projektu od mieszkańców odebrane będzie w sumie 1,5 tysiąca ton zdemontowanych już materiałów zawierających azbest.



Odbiór i utylizacja materiałów zawierających azbest będzie odbywać się okresie od 2026 do 2029 roku.

zdjęcie: SK podlasie24
Nasz reporter jest do państwa dyspozycji:
Anna Kupińska
+48.509310762

0 komentarze

Podpisz komentarz. Wymagane od 5 do 100 znaków.
Wprowadź treść komentarza. Wymagane conajmniej 10 znaków.