Ciąg dalszy obrad łukowskich radnych
Region
Pon. 26.06.2023 09:10:45
26
cze 2023
cze 2023
W poniedziałek, 26 czerwca o godzinie 10.00 wznowione zostaną obrady Rady Miasta Łukowa. Przerwano je w czwartek 22 czerwca, po tym, jak pięciu radnych wyszło z sali i zabrakło quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.
Przypomnijmy. W czwartek 22 czerwca o godzinie 10.00 rozpoczęła się w Łukowie sesja Rady Miasta. Od początku było wiadomo, że te obrady szybko się nie skończą. Tym bardziej, że ich główne punkty dotyczyły wysłuchania raportu o stanie miasta oraz głosowań w sprawie udzielenia burmistrzowi wotum zaufania i absolutorium za wykonywanie ubiegłorocznego budżetu. Jak już wiemy burmistrz Piotr Płudowski po raz czwarty wotum nie otrzymał. Otrzymał natomiast absolutorium.Po zrealizowaniu 13 punktów odbyło się głosowanie nad wnioskiem formalnym zgłoszonym przez radnego Ireneusza Goławskiego w sprawie przerwania obrad. Wniosek ten nie uzyskał większości. Za było 6 radych, przeciw 7, a jeden wstrzymał się od głosu. Obrady jednak przerwano, bowiem pięciu radnych: Ireneusz Goławski, Leonard Baranowski, Robert Dołęga, Artur Gałach i Andrzej Skwarek opuściło salę. Po ich wyjściu na sali pozostało dziewięciu radnych. O dwóch za mało, aby obrady mogły być kontynuowane i aby można było podejmować prawomocne uchwały (https://lukow.podlasie24.pl/region/przerwane-obrady-rady-miasta-20230623071533). W tej sytuacji prowadzący obrady wiceprzewodniczący Rady Miasta Przemysław Suchodolski ogłosił przerwę do poniedziałku 26 czerwca do godziny 10.00.
Dziś, do zrealizowana pozostały radnym następujące punkty porządku obrad:
14. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia "Regulaminu utrzymania czystości i porządku
na terenie Miasta Łuków".
15. Podjęcie uchwały w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług
w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
i zagospodarowania tych odpadów.
16. Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego w publicznych przedszkolach i oddziałach przedszkolnych w publicznych szkołach podstawowych prowadzonych przez Miasto Łuków.
17. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej na rok 2023.
18. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej.
19. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Statutu Miasta Łuków.
20. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Zespołu do przedstawienia opinii o zgłoszonych kandydatach na ławników do sądów powszechnych.
21. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości położonych
w Łukowie przy ul. Podgórnej i przy ul. Zakolejnej.
22. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy nieruchomości stanowiących własność Miasta Łuków.
23. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości położonej
w Łukowie przy ul. Łapiguz.
24. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłaty
za pobyt oraz maksymalnej wysokości opłaty za wyżywienie dziecka w Żłobku Miejskim Nr 1 w Łukowie.
25. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie do partnerstwa w celu realizacji projektu partnerskiego „Polityka senioralna EFS+”.
26. Podjęcie uchwały w sprawie utworzenia jednostki budżetowej pod nazwą Centrum Usług Społecznych w Łukowie poprzez przekształcenie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łukowie w Centrum Usług Społecznych w Łukowie oraz nadania mu Statutu.
27. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany składu osobowego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miasta Łuków.
28. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany składu osobowego Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Łuków.
29. Podjęcie uchwały w sprawie podjęcia działań zmierzających do przeprowadzenia audytu.
30. Wolne wnioski i informacje.
31. Zamknięcie.
4 komentarze
program był wiadomy od rana ale co dalej to nikt nie wie czas by podsumowanie znalazlo si e na forum
Po co oni w ogóle przychodzą ? Akurat mysle ze bez tej piątki radnych mogłoby być tylko lepiej w mieście i radzie !
i nie uciekli co poniektórzy radni no bo za długo i za gorąco
mogli nie wracac i tylko lepiej by bylo