Siemiatycze

Ekspresowa jesień na Podlasiu. Pierwsze odcinki S19 już gotowe

30
paź 2025

Od 31 października kierowcy będą mogli korzystać z dwóch podlaskich odcinków drogi ekspresowej: S19 Haćki - Bielsk Podlaski Zachód oraz S19 Bielsk Podlaski Zachód - Boćki. Inwestycja objęła 21 km fragment tej trasy, zrealizowany w formule projektuj i buduj w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych.

O bieżącym stanie realizowanego zadania poinformowano na konferencji prasowej, która odbyła się 29 października w Bielsku Podlaskim. Minister infrastruktury Dariusz Klimczak na konferencji mówił: - Nowa ekspresówka to nie tylko szybsze i bezpieczniejsze podróże, ale także ogromny krok w budowie międzynarodowego korytarza łączącego północ i południe Europy – od Litwy po Grecję. Dzięki tym inwestycjom Podlasie zyskuje realne połączenie z europejską siecią transportową, a mieszkańcy regionu – lepszą jakość codziennego życia.

Nowe odcinki S19 mają w sumie 21 km długości i tworzą obejście Bielska Podlaskiego, które umożliwia wyprowadzenie z miasta ruchu tranzytowego na osi północ - południe. Nowa trasa powstała jako dwujezdniowa droga ekspresowa o dwóch pasach w każdym kierunku i nawierzchni bitumicznej.

S19 Haćki – Bielsk Podlaski – Boćki to pierwszy oddany do ruchu fragmentem drogi ekspresowej S19 w województwie podlaskim, stanowiący cześć międzynarodowego korytarza transportowego Via Carpatia. Trasa, która docelowo połączy Europę Północną i Południową, będzie miała na terenie Polski ok. 700 km długości. Via Carpatia będzie przebiegać przez teren pięciu województw: podlaskiego, warmińsko-mazurskiego, mazowieckiego, lubelskiego i podkarpackiego (Lublin jest już połączony z Rzeszowem).

S19 Haćki – Bielsk Podlaski Zachód
Droga ekspresowa S19 na odcinku od Haciek do węzła Bielsk Podlaski Zachód poprowadzona została nowym śladem po północno-zachodniej i zachodniej stronie Bielska Podlaskiego.

W ramach zadania powstał węzeł Bielsk Podlaski Północ, zapewniający połączenie z istniejącą DK19 (docelowo drogą wojewódzką) oraz węzeł Bielsk Podlaski Zachód, umożliwiający połączenie z drogą krajową nr 66. Wybudowano też 9 mostów i wiaduktów oraz 14 przepustów i przejść dla zwierząt. Dodatkowo przebudowany został odcinek DK66 o długości 2,6 km - od istniejącej DK66 w rejonie węzła Bielsk Podlaski Zachód do istniejącej DK19. Ten odcinek DK66 łączy się na istniejącej DK19 z południową obwodnicą Bielska Podlaskiego (też DK66) oddaną do ruchu 27 sierpnia br. Inwestycję o wartości 326 mln zł zrealizowała firma Budimex.

S19 Bielsk Podlaski Zachód – Boćki
Droga ekspresowa S19 na odcinku od węzła Bielsk Podlaski Zachód do węzła Boćki poprowadzona została w nowym śladzie po zachodniej stronie Bielska Podlaskiego, równolegle do istniejącej DK19.

Na tym fragmencie powstał węzeł Boćki, na północ od tej miejscowości, na przecięciu z obecną DK19 (docelowo drogi wojewódzkiej). Wybudowano łącznie 11 mostów i wiaduktów (w tym 3 duże przejścia dla zwierząt nad drogą ekspresową) oraz 9 przepustów. Zadanie o wartości 309,4 mln zł wykonał Strabag.

S19 na Podlasiu
Obecnie w budowie jest jeszcze pięć odcinków S19 na terenie woj. podlaskiego:
• Kuźnica – Sokółka Północ,
• Krynice – Dobrzyniewo – Białystok Zachód,
• Deniski – Haćki,
• Boćki – Malewice,
• Malewice – Chlebczyn.



Źródło: Ministerstwo Infrastruktury
Foto: Ministerstwo Infrastruktury, Podlaski Urząd Wojewódzki
Nasz reporter jest do państwa dyspozycji:
Agnieszka Bolewska-Iwaniuk
+48.600262129

2 komentarze

Podpisz komentarz. Wymagane od 5 do 100 znaków.
Wprowadź treść komentarza. Wymagane conajmniej 10 znaków.
Mieszkaniec Czw. 30.10.2025 09:09:43

To cud że jeszcze mają jak i czym płacić wykonawcom. PiS zabezpieczył kasę. Pamiętamy jak za fuska wyglądało budowanie dróg... Dorabiali się właściciele głównych wykonawców kosztem bankrutujących podwykonawców. Dziś taki los spotyka wykonawców programu Czyste Powietrze.... Jak za dawnych lat - POwykańczać swoich rodzimych przedsiębiorców. Jak coś mamy firmy w niemczech i ukrainie

gotha Czw. 30.10.2025 06:48:12

ja wiem ze kobiety ladnie sie na zdjeciu sprzedaja - to taka propaganda polityczna - ale ja na zdjeciu nie widze proletariatu autentycznrgo co te droge budowal czyli turkow, ukraincow, polskich robotnikow tez brak bezrobocie bardzo duze na podlasiu lepiej robotnikow co budowali ta droge nie fotografowac, wybory sie zblizaja,

Najnowsze informacje

Facebook